Cercar en aquest blog

divendres, 12 de desembre del 2014

SER MESTRA

Tenint en compte que és l'últim any de carrera, des del seminari de pràctiques avui hem fet una activitat on s'havia de reflectir de manera original que és ser per nosaltres una mestra, que significava ser mestra i que comportava. I vam fer una comparació d'una mestra amb un pop. Perquè per el grup ser MESTRA significa: ser una persona que tingui unes destreses i uns coneixements necessaris per a contribuir al creixement i a l’aprenentatge dels infants en l’àmbit social, cognitiu, emocional, motriu… Una persona propera, amb les quals els infants es sentin còmodes, segurs i bé. Perquè hauria de ser una persona afectuosa, que sap escoltar de manera activa, o sigui que es preocupa pels seus infants i vol ajudar, conèixer-los, i empàtica. A més, ha de ser una persona segura de si mateixa, expressiva, optimista i feliç, per tal de transmetre tot això als infants, ja que és com el mirall d’ells, un dels models a imitar.

Per altra banda, ha de ser una persona intel·ligent, observadora, reflexiva, que documenti i que vulgui sempre aprendre més. Perquè així sempre voldrà millorar la seva acció educativa, voldrà rebre crítiques constructives sense por al error, i farà el possible per poder canviar, aprendre per tal de fer el millor que pugui per ajudar als seus infants. També, ha de ser tolerant, i amb una ment oberta, per acceptar a cada u tal i com és.

A més, també creiem que ha de ser una persona creativa, entusiasta  i emprenedora a l’hora de pensar què fer a l’aula, fent programacions, fent canvis d’activitats si veu que la classe no funciona, o no tira endavant. 
I per últim, i no menys important, una mestra ha de ser pacient, saber esperar i deixar temps al infant, ja que cada infant té el seu ritme, la seva manera de fer, i necessita el seu temps per apropar-se a tu, o per fer una cosa, per demanar-te ajuda o per expressar-se. Per tant, sobretot ser pacient i no posar presses.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada